Manuele Therapie

Mulligan Concept

100% pijnvrij mobiliseren met direct resultaat door sturende gewrichtstechnieken volgens Brian Mulligan.

Manuele therapie geeft aan dat de therapie wordt uitgevoerd met de handen. Door informatie uit het onderzoek van de patiënt weet de therapeut waar de blokkades en beperkingen in de gewrichten zich bevinden. Hierop weet de fysiotherapeut zijn behandeling te richten. De therapeut is geen genezer of verzorger, maar schept de voorwaarden tot herstel en begeleidt het herstelproces.

In praktijk fysiotherapie Minck worden de gewrichtsturende technieken gebruikt volgens de methode Mulligan Concept om de bewegingen in de gewrichten te begeleiden en te verbeteren. Met deze techniek wordt, indien deze geïndiceerd is, snel en pijnvrij functie teruggewonnen.

Uniek is het samen met de patiënt mobiliseren: de sturende hand van de therapeut, het gebruik van de mobilisatie band en het actief mee bewegen van de patiënt, mobilisatie met bewegen (Mobilisation With Movement MWM).

De normale functie van het gewricht wordt teruggewonnen, door het herhalen van de beweging.

Het is noodzakelijk dat de patiënt het herstel ondersteunt met het uitvoeren van de huiswerk oefeningen die door de therapeut worden meegegeven.

Vertraagd herstel kan veroorzaakt worden door stress factoren bij de patiënt. Het openstaan en begrijpen van het herstelproces zijn essentieel voor verbetering van de gezondheid.

Klik hier voor meer info en korting! Hi4 kussens. Hi4 kussens en korting